MelbaBlogi

Rakentajan elämänvaihe

Rakentajan elämänvaihe

Kävisikö asiakkaaksi urbaani, lapseton, keski-ikäinen ja erittäin hyvätuloinen perhe? Jokainen (rakentamistakin suunnitteleva) perhe elää eri elämänvaiheessa. Jos tätä urbaania perhettä vertaa nuoreen lapsiperheeseen, jolla on alhaiset tulot, on heidän harrastuksensa ja elämänarvonsa täysin erilaiset. Heidät tavoittaa eri medioissa ja täysin eri sisältöisellä viestinnällä.

Uskon, että markkinointiviestinnässä monella on osaamista eriyttää viestin sisältö sen saajakohderyhmän mukaisesti. Eri asia on se, onko siihen halukkuutta vai mennäänkö sieltä missä aita on matalin ja puhutellaan kaikkia tasa-arvoisesti samalla tavalla. Ainakin minulle on ajan saatossa syntynyt sellainen tunne, että viestinnässä riskin ottoa vältellään kuin ruttoa. Ettei vaan tulisi loukatuksi ketään.

Hieno esimerkki uskalluksesta oli Jukka Kurttilan ja Finlaysonin kampanja, jossa naisille luvattiin petivaatteita naisen euron mukaisella korvauksella. Moni älähti ja Finlayson oli tyytyväinen saamaansa huomioon. Viestinnän tavoite oli saavutettu. Se ei tosin ollut tasa-arvon puolustaminen, vaan oman hyvinvoinnin edistäminen.



Jätä vastausviesti