Mukavaa ja tuloksekasta liidin hankintaa - Case Jämerä Kivitalot Oy
Yhteistyön alussa toimitusjohtaja Jari Malkamäki määritteli yhteistyön tärkeimmäksi tavoitteeksi asiakaspalvelun laadun varmistamisen.
Jari halusi, että Jämerään yhteydessä olleet asiakkaat saavat palvelua mahdollisimman nopeasti ja pääsevät etenemään oman talohaavensa edistämisessä. On todettu, että rakentamista suunnittelevat perheet kaipaavat paljon tietoa ja asiantuntija-apua.
Suurin osa heistä on kuitenkin ensimmäistä kertaa pappia kyydissä.
Jo pidemmän aikaa on Melban tärkeimmäksi tehtäväksi muotoutunut myyjien tukeminen tuottamalla liidejä tulevista rakentajista ja heidän aikeistaan sekä aikatauluistaan.
Mikä tärkeintä, yhteistyö on muodostunut hyvin läheiseksi, mukavaksi ja ennen kaikkea tulokselliseksi. Siitä on todisteena yli 300 liidiä joista lähes 30 on johtanut myös kauppaan.
Mukavat yhteistyökumppanit ovat kolan varressa heiluvalle Melban Mervi Hyvöselle työn suola. Kuvassa myös Kirsi Matikainen ja Heikki Pirinen.
Myynnin tuki on hyvä kilpailuvaltti
"Jämerä on kasvattanut onnistuneesti myyntitiimiään ja siinä on myynnin tuki tehokas kilpailuvaltti", toteaa myyntipäällikkö Heikki Pirinen.
"Edustajamme antavat aktiivisesti palautetta suoraan Melballe ja arvostavat mutkatonta toimintamallia", jatkaa Heikki.
Seuranta on olennainen osa onnistumista
"Seuraamme aktiivisesti liideistä saavuttamiamme tuloksia", toteaa Kirsi Matikainen, yksi uusista Jämeräläisistä.
"Meille on tärkeää että näemme miten palvelu maksaa itsensä takaisin. Olemmekin siirtyneet vaiheittain yhä tarkempaan ja aktiivisempaan tulosten seurantaan", toteaa Kirsi.
Jämerän uusi konsepti - Townhouse
Jämerä rakensi Tuusulan asuntomessualueelle 12 Townhouse-taloa. Ne ovat vieri viereen rakennettuja omakotitaloja. Niiden suosio oli valtaisa ja lisää on luvassa. Heikki ja Kirsi esittelivät uutta Townhouse-rakennussuunnitelmaa Tuusulassa kirpeänä pakkaspäivänä. Keväällä päästään rakentamaan, kysyntä on siksi kovaa.
Liidinhankinta on aina räätälöityä
Liidinhankinta on aina asiakaskohtaisesti suunniteltu kokonaisuus, vaikka sen elementit ovatkin vakioituja ja hyväksi havaittuja. Jämerän kohdalla me hyödynnämme inbound-kontakteja. Meidän tehtävämme on jalostaa niistä liidejä oikeaan aikaan.
B2B-myynnissä inbound-liidit harvoin riittävät kasvutavoitteisiin, joten kohderyhmien määrittely ja niiden systemaattinen työstäminen liideiksi on elintärkeää.
Kiitos kun luit.
Jukka Järvinen
toimitusjohtaja
045 132 6144
Melba Digital Oy
Kirjoittaja on pitkän linjan myyntimies ja yrittäjä, joka on omistautunut myyntiä helpottavien ohjelmistojen ja palveluiden kehittämiseen