fbpx

Miten ihmeessä minä en muista asiakasta? 

Juurihan pidin hänen kanssaan hyvän palaverin, tunnin keskustelu hänen yrityksensä tarpeista, hyvä demo (omasta mielestäni) ja molemminpuolinen lupaus yhteydenpidosta. Ehkä jopa halukkuuden ilmaus yhteistyöhön. Silti minä en muista.

Tarkistan CRM:stä kirjoittamani muistiinpanot – ilman sitä olisin hukassa! Entä löydänkö vihostani, jota pidän aina vieressäni, kun etätapaan asiakkaani. Löytyisikö sieltä jotain, joka auttaa minua muistamaan?

Tätä ilmiötä on pakko analysoida tarkemmin, muuten epäilen syvästi muistini turmeltumista tai erittäin rentouttavaa kesälomaa. Kumpikaan ei tunnu syylliseltä. Muisti pelaa normaalisti ja vaikka onnistunut loma tyhjensikin kuonaa aivoistani ja eritoten muistista, syy on muualla.

Syy on siinä, että koko keväänä en tavannut ketään face-to-face. Syyn tietävät kaikki. Etätyöhän ei tarkoita sitä, että ollaan etäällä asiakkaasta. Silloin ollaan vain poissa toimistolta. Nyt oltiin etäällä myös asiakkaasta. Vaikka pidän etädemoja ja -tapaamisia erittäin tehokkaina ja hyödyllisinä, ne ovat kuitenkin muistin turma.

Osaamista asiakkuuden elinkaarella

Autamme sina löytämään asiakaita. Tarjoamme palveluna tai tee se itse-periaatteella, ohjelmistoja, menetelmiä sekä asiakasrekistereitä.

Kiitos kun luit.

Jukka Järvinen
toimitusjohtaja
045 132 6144

Melba Digital Oy

Jukka

Kirjoittaja on pitkän linjan myyntimies ja yrittäjä, joka on omistautunut myyntiä helpottavien ohjelmistojen ja palveluiden kehittämiseen