fbpx

Sain juuri ansaittuja kehuja kohderyhmäosaamisestamme.  
Siis itsekehuja.

Voin toki kehua meitä myös suoraviivaisen ja erittäin taktisen sähköpostimarkkinoinnin osalta. Analysoin nimittäin juuri onnistumista kahden vuoden aikana toteutetuista kampanjoistamme. 

 

Analyysin tieteellisyydestä sen verran, että tietyt asiat olivat vakioita: 

  • Kohderyhmä oli molempina vuosina Melban Asiakaspankki, jota ylläpidetään Suomen Asiakastieto Oy:n rekisterin avulla.
  • Rekisteri tuoreutettiin aina ennen kampanjan lähettämistä.
  • Kampanjan sisältöä ei muokattu kohderyhmän mukaan, ainoastaan tuotteittain.

Eroja olivat puolestaan:

  • Vuonna 2019 kohderyhmämme olivat suurempia.
  • Vuonna 2020 jaoimme kohderyhmämme 7 eri toimialalähtöiseen profiiliin, jonka lisäksi keskityimme askelta suurempiin yrityksiin
  • Kampanjoiden sisällöt olivat edelleen tuotelähtöisiä.

Laatua määrän sijaan

Kohderyhmien parempi valinta johti niiden tiivistymiseen. Meitä kiinnostavien yritysten määrä väheni 6500 yrityksellä. Se johti luonnollisesti myös signaalien (avaukset ja klikkaukset) määrän vähenemiseen. Tärkeintä oli kuitenkin selkeä, yli 10 %-yksikön parannus laadussa. 

 

Mitä vuonna 2021

Vuoden 2021 tavoitteeksi asetan sen, että opettelemme puhuttelemaan kutakin asiakassegmenttiämme heitä kiinnostavammalla tavalla. Vaikka kampanjamme tulevat olemaan jatkossakin tuotelähtöisiä, on niissä pieniä vivahde-eroja eri segmenttejä ajatellen.

Miten Melba Digital voi auttaa sinun yritystäsi

Meillä on loistavaa osaamista kohderyhmien hallintaan. Sen lisäksi että olemme hyvin analyyttisia, on meillä hieno  kohderyhmärekisterin hallintaan tarkoitettu ohjelmisto nimeltä Gruppo.
Sillä haravoidaan laajempia markkinasegmenttejä hyvin erilaisin kriteerein.
Autamme sinua ohjelmiston käytössä ja suunnittelemme sellaisia kohderyhmiä, jotka ovat sekä kiinnostavia, että tuottavia. Uskallan väittää, että Gruppo maksaa itsensä takaisin varmasti ja nopeasti.

Lue lisää ohjelmistoistamme Similar ja Gruppo

Kiitos kun luit.

Jukka Järvinen
toimitusjohtaja
045 132 6144

Melba Digital Oy

Jukka

Kirjoittaja on pitkän linjan myyntimies ja yrittäjä, joka on omistautunut myyntiä helpottavien ohjelmistojen ja palveluiden kehittämiseen