Toiminta ja Käyttöönotto

Toimintaperiaate

  • Analyzin taustalla on Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteri yrityksistä ja niiden päättäjistä. Melba Digital Oy on luonut ja jalostanut siitä Melba-Asiakaspankin, joka sisältää sekä yrityksiä että päättäjiä.
  • Melba-Asiakaspankissa on kaikkiaan 380 000 suomalaista yritystä jotka kuuluvat ennakkoperintärekisteriin ja alv-rekisteriin.
  • Kun Analyzilla analysoidaan omia asiakkaita, tarvitsemme yrityksenne asiakkaiden y-tunnukset. Ne luetaan sisään ohjelmistoomme, jonka jälkeen kaikki analyysit on nähtävissä saman tien.
  • Analyyseja voi helposti syventää, jos toimitatte y-tunnusten lisäksi omia luokittelutietojanne. Sellaisia ovat muun muassa asiakasvastuullisen nimi, asiakasluokitus tai vastaavat.
  • Melba-Asiakaspankissa tapahtuu muutoksia paljon. Analyzi kertoo mitkä muutokset koskevat asiakkaitanne tai potentiaalisia yrityksiä.
  • Analyzi voi analysoida myös potentiaalisia yrityksiä. Voimme määritellä yhdessä toimialojen, yrityskoon ja muiden tekijöiden avulla teidän potentiaalisten yritysten kohderyhmän.

Käyttöönotto

  1. Jokaista asiakastamme varten luodaan oma tietokanta. Vain ohjelmiston käyttöliittymä on kaikille sama ja vain teidän yrityksenne käyttäjät saavat tietokantaan pääsyyn tunnukset.
  2. Seuraavaksi luemme tietokantaan sisään asiakkaidenne y-tunnukset sekä mahdolliset luokittelutiedot, joita haluatte analysoinnissa hyödyntää. Tiedot ladataan suoraan palvelimellemme.
  3. Luomme yrityksenne käyttäjille tunnukset ja lähetämme heille tervetuloviestin ohjelmiston käyttäjiksi. Sitä varten tarvitsemme teiltä käyttäjien etu- ja sukunimen sekä sähköpostiosoitteen.
  4. Ohjelmiston analyysit ovat käytössänne saman tien.
  5. Suosittelemme koulutusta, jossa käsitellään niin Analyzin käyttöä kuin sen hyödyntämistä eri käyttötarkoituksiin. Tavoitteemme on, että Analyzi avulla saatte asiakkaita kasvu-uralle.