FAQ – asiakaskuuntelu

Usein kysyttyjä kysymyksiä:

  • Millaisia asiakkaita kannattaa kuunnella?
  • Kuinka monta asiakasta antaa riittävän kuvan asiakastyytyväisyydestä?
  • Ovatko kaikkien asiakkaiden vastaukset samanarvoisia?
  • Kuinka kauan haastattelu kestää?
  • Miten tunnistan kehittämiskohteet?
  • Mihin omia tuloksiani voi verrata?

Millaisia asiakkaita kannattaa kuunnella?

  • Ainakin tärkeimpiä ja potentiaalisimpia.
  • Me voimme kuunnella osan asiakkaista kustannustehokkaan nettikyselyn avulla, joten tärkeintä on miettiä omia tavoitteita ja tietotarpeita.

Kuinka monta asiakasta antaa riittävän kuvan asiakastyytyväisyydestä?

  • Määrä riippuu tietenkin asiakasmääristä.
  • Monelle riittää 30 asiakkaan kuuntelu, koska ne edustavat kattavasti tärkeimpiä asiakkaita.
  • Mitä tarkemmin tulosta halutaan analysoida, sitä suurempi tulee otannan olla.

Ovatko kaikkien asiakkaiden vastaukset samanarvoisia?

  • Ohjelmistomme avulla voitte luokitella asiakkaat haluamiinne ryhmiin, luokkiin ja segmentteihin.
  • Näin erilaisten asiakasryhmien väliset erot on helppo erotella.

Kuinka kauan haastattelu kestää?

  • Yleinen kesto on 7-10 minuuttia

Miten tunnistan kehittämiskohteet?

  • Asiakaskuuntelussamme asiakas arvioi jokaista mitattua asiaa / ominaisuutta kahdesta näkökulmasta.
  • Sen lisäksi että hän antaa osaamisestanne arvosanan, kertoo hän miten tärkeä tämä mitattu ominaisuus on hänen kannaltaan.
  • Tästä syntyy yksi mahdollisuus kehittämiskohteiden valintaan.

Mihin omia tuloksiani voi verrata?

  • Voitte verrata omia tuloksianne Melba Digital Oy:n vertailupankkiin.
  • Vertailupankissa on tuhansia vastauksia samoista aihealueista.