Asiakaskokemuksen mittaaminen - ymmärrä asiakasta ja kehitä palvelua
Asiakaskokemuksen mittaamiseen keskittyvä palvelumme Asiakaskuuntelu® on erinomainen tapa selvittää asiakkaidenne kokemuksia teidän osaamisesta, tuotteista ja palveluista.
Vain kuulemalla ja ymmärtämällä asiakasta voi kehittyä asiakaspalvelijana.
Olemme tukenanne joka askeleella.
Valjasta asiakasymmärrys kilpailueduksi
Varaa maksuton konsultointi ja kerromme lisää asiakaskokemuksen mittaamisesta.
Voimme myös toteuttaa testiprojektin, jossa näytämme miten Asiakaskuuntelu® -palvelumme toimii ja millaisia liiketoimintaa hyödyttäviä tuloksia voitte saada mittaamalla asiakaskokemusta.
Tiedättekö mikä asiakkaillenne on oikeasti tärkeää?
Miten he kokevat palvelunne ja miten te voitte sitä parantaa.
Asiakaskuuntelu® etsii vastaukset näihin kysymyksiin.
Hoidamme koko asiakaskokemuksen mittaamisen prosessin aina suunnittelusta, toteutukseen, tulosten analysointiin ja toimenpide–ehdotuksiin.
Saatte asiakaskokemuksen mittaamisella ja tulosten analysoinnilla arvokasta dataa, joka auttaa kehittämään liikentoimintaa aidosti asiakaslähtöisemmäksi.
Mittausmenetelmä, -tekniikka ja -ajankohta määritellään yrityskohtaisen tarpeenne perusteella juuri teitä parhaiten palvelevaksi kokonaisuudeksi.
Milloin on hyvä hetki mitata?
Myynti
Ennen myyntiä
kartoittamassa asiakkaiden päätöksentekoon vaikuttavia tekijöitä ja mielikuvaa yrityksestänne.
Jälkeen,
selvittämässä miksi voitettiin tai hävittiin.
![Line_Violetti](https://melbadigital.fi/wp-content/uploads/2024/12/Line_Violetti-467x63.png)
Toimitus
Aikana,
eritoten silloin kun kyseessä on pitkäkestoinen projekti
Jälkeen,
kun käyttökokemusta on kertynyt ja toimitusvaihe on silti tuoreena mielessä
![Line_Pun](https://melbadigital.fi/wp-content/uploads/2024/12/Line_Pun-443x63.png)
Jälkimarkkinointi
Tuoreeltaan,
huollon tai asiakaspalvelutapahtuman jälkeen. Mutta kuitenkin vasta, kun kokemusta on kertynyt.
![Line_Violetti](https://melbadigital.fi/wp-content/uploads/2024/12/Line_Violetti-467x63.png)
Asiakkuus
Säännöllisesti,
pitääksemme asiakkaasta kiinni ja kehittääksemme yhteistyö.
![Line_Pun nuoli](https://melbadigital.fi/wp-content/uploads/2024/12/Line_Pun-nuoli-435x65.png)
Asiakkaidemme kokemuksia Asiakaskuuntelu® -palvelusta
Case - BE Group Oy
“Soittokysely asiakkaille on toteutettu Melba Digitalin toimesta hyvin aina kysymyspatteristosta lähtien. Erityisesti kilpailijavertailu tarjoaa meille paljon arvokasta dataa, jota olisi vaikea omin voimin järjestää.
Oman asiakaskokemuksen kehittämisen lisäksi on tärkeää ymmärtää, mitä kilpailijakentällä tapahtuu.”
Risto Hovila, BE Group Oy
--> Lue lisää
Case - YTM-Industrial Oy
“Asiakkaiden kokemusten rinnalla myös oma henkilöstömme arvioi toimintakykyämme ja osaamistamme - aivan samalla tavoin ja samoin mittarein kuin asiakkaatkin.
Se tarjoaa meille arvokasta vertailutietoa, jota me johtoryhmässä hyödynnämme aktiivisesti."
Ari Numminen, YTM-Industrial Oy Lue lisää
--> Lue lisää
Blog - Asiakaskokemus johtaa strategiaa
Asiakaskokemus on yksi tärkeimmistä tekijöistä, jotka vaikuttavat yrityksen menestykseen.
Lue Melba Digitalin blogista, miten asiakaskokemus johtaa strategiaa ja miten, miksi ja milloin asiakaskokemusta mitataan.
Mitä kannattaa mitata?
Katso video asiakaskokemuksen mittauksesta ja sen tärkeydestä
Asiakaskokemuksen mittaus liiketoiminnan kehityksen tukena
Asiakaskokemuksen mittaamisen tarkoituksena on ennen kaikkea toiminnan kehittäminen. Mittausten tulosten avulla voitte tunnistaa alueet, joilla palvelua voidaan parantaa.
Laadukkaat mittaussuunnitelmat
Yli 30 vuoden kokemus ja laaja mittauskysymyspankki auttavat luomaan teille kattavan ja tarkoituksenmukaisen mittaussuunnitelman.
Varmistamme, että mittaukset tuottavat arvokasta tietoa liiketoimintanne kehittämiseksi.
Tulosten purku ja konkreettiset suositukset
Ulkopuolinen usein paljastaa uusia näkökulmia liiketoimintaanne.
Kokenut tiimimme auttaa teitä tulosten tulkinnassa, jotta voitte tunnistaa vahvuutenne ja kehityskohtanne.
Tarjoamme mittaustuloksista syvällisen analyysin ja konkreettisia suosituksia.
Reaaliaikainen seuranta
Asiakkaiden mielipiteet ovat arvokasta tietoa.
Siksi tarjoamme käyttöönne edistyksellisen raportointiohjelmiston, joka mahdollistaa reaaliaikaisen seurannan.
Voitte seurata asiakaskokemuksen kehittymistä ja tehdä tarvittavia toimenpiteitä heti.
Menetelmät asiakaskokemuksen mittaamiseen
Asiakastyytyväisyys
- Mikä on asiakkaalle tärkeää
- Miten tyytyväinen hän on
- Paras menetelmä, kun halutaan porautua yksityiskohtiin
Suosittelu
- Asiakkaasi halua suositella teitä
- Perustelut mielipiteelle
- Aina hyvä menetelmä, ja parhaimillaan asiakastyytyväisyyden rinnalla
Vaivannäkö
- Miten helposti olitte saavutettavissa
- Millaiset olivat puolestaan odotukset
- Mikä ilahdutti ja mikä oli haasteellista
- Hyvä menetelmä, kun olet juuri saanut uuden asiakkaaaan