fbpx

md – blogi

Blogi asiakkaista myyntialueen katveessa

Myyntialueeni on jo täysin kaluttu!Jokainen myyntijohtaja on kuullut usein väittämän siitä, että myyntialue on jo täysin kaluttu. Käsi sydämelle, oletko tosissasi tutkinut katvealueet? Ilman tehokkaita työkaluja on mahdoton tuntea koko oma… Blogi asiakkaista myyntialueen katveessa

Mukavaa ja tuloksekasta liidinhankintaa

Jämerä Kivitalot Oy on luottanut Melba Digital Oy:n liidinhankintapalveluun jo vuodesta 2017. Yhteistyön alussa toimitusjohtaja Jari Malkamäki määritteli yhteistyön tärkeimmäksi tavoitteeksi asiakaspalvelun laadun varmistamisen.Jari halusi, että Jämerään yhteydessä olleet asiakkaat… Mukavaa ja tuloksekasta liidinhankintaa

Ansaittuja kehuja

Sain juuri ansaittuja kehuja kohderyhmäosaamisestamme.  Siis itsekehuja.Voin toki kehua meitä myös suoraviivaisen ja erittäin taktisen sähköpostimarkkinoinnin osalta. Analysoin nimittäin juuri onnistumista kahden vuoden aikana toteutetuista kampanjoistamme.  Analyysin tieteellisyydestä sen verran, että… Ansaittuja kehuja

Myynti on alkanut taas kiinnostaa

Mikä ilon päivä! Myynti on alkanut taas kiinnostaa. Kaiken kurjuuden keskellä, jota Korona tarjoilee meille suurina annoksina, on myynti nousemassa uuteen kukoistukseen. Uusia myyjiä palkataan ja uusia markkinoita valloitetaan. Myynti… Myynti on alkanut taas kiinnostaa

Fokus asiakkuuden kasvussa – case Lapp Automaatio Oy

case Lapp Automaatio Oy – “Jos kasvua haetaan, on kasvumahdollisuudet tunnistettava.” Lapp Automaatio on Suomen johtava koneenrakennuksen ja prosessiteollisuuden automaatio- ja sähkökomponenttien myynti- ja asiantuntijayritys. Yrityksen asiakkaat voidaan jakaa karkeasti kahteen… Fokus asiakkuuden kasvussa – case Lapp Automaatio Oy

Blogi asiakkuuden kasvattamisesta

Tuttu uskomus on, että myynti nykyisille asiakkaille on kymmenen kertaa helpompaa kuin uusille.Jos kasvua haetaan, on asiakkaan kasvumahdollisuudet kuitenkin tunnistettava. Monen monta kertaa olen ollut tilanteessa, jossa kuulen väitteen, että… Blogi asiakkuuden kasvattamisesta

Sähköpostimarkkinointia vai ei – yksi näkökulma keskusteluun

“Lähetä minulle lisätietoa tuotteestanne, niin minä palaan asiaan.” Jokainen joka toimii myynnin parissa on kuullut tuon pyynnön asiakkaalta. Ja lähes jokainen on sitä mieltä, että case tyssäsi tähän, joten miksi… Sähköpostimarkkinointia vai ei – yksi näkökulma keskusteluun

Vuoto myyntiputkessa

Markkinointirekisteri on B2B-myynnin kulmakivi.  Minä jaan markkinointirekisterit kahteen pääkategoriaan: Rekisterit jotka sisältää vain markkinointiluvan antaneita henkilöitä. Rekisterit jotka sisältää halutut kohderyhmät ja avainhenkilöt. Molemmissa tapauksissa rekisterin säännöllinen ylläpito on vaatimus,… Vuoto myyntiputkessa

Veretön kilpailu

Kumman sinä kohtaat mieluummin, verettömän vai raa’an hintakilpailun? Varmin tapa kohdata raaka kilpailu rakennusalalla on odottaa hetkeä, jolloin rakennusliikkeen tarve on juuri käsillä. Se on se hetki, kun rakennusliike on… Veretön kilpailu

Etätapaamisista tuli muistin turma

Miten ihmeessä minä en muista asiakasta? Juurihan pidin hänen kanssaan hyvän palaverin, tunnin keskustelu hänen yrityksensä tarpeista, hyvä demo (omasta mielestäni) ja molemminpuolinen lupaus yhteydenpidosta. Ehkä jopa halukkuuden ilmaus yhteistyöhön. Silti… Etätapaamisista tuli muistin turma