fbpx

md - blogi

Vuoto myyntiputkessa

Markkinointirekisteri on B2B-myynnin kulmakivi.  Minä jaan markkinointirekisterit kahteen pääkategoriaan: Rekisterit jotka sisältää vain markkinointiluvan antaneita henkilöitä. Rekisterit jotka sisältää halutut kohderyhmät ja avainhenkilöt. Molemmissa tapauksissa rekisterin säännöllinen ylläpito on vaatimus,… Vuoto myyntiputkessa

Veretön kilpailu

Kumman sinä kohtaat mieluummin, verettömän vai raa’an hintakilpailun? Varmin tapa kohdata raaka kilpailu rakennusalalla on odottaa hetkeä, jolloin rakennusliikkeen tarve on juuri käsillä. Se on se hetki, kun rakennusliike on… Veretön kilpailu

Etätapaamisista tuli muistin turma

Miten ihmeessä minä en muista asiakasta? Juurihan pidin hänen kanssaan hyvän palaverin, tunnin keskustelu hänen yrityksensä tarpeista, hyvä demo (omasta mielestäni) ja molemminpuolinen lupaus yhteydenpidosta. Ehkä jopa halukkuuden ilmaus yhteistyöhön. Silti… Etätapaamisista tuli muistin turma

Ei sinun tuotteita käsistä revitä

etänä niinkuin niin monet muutkin. Itse asiassa luovuimme toimistosta jo 2 ½ vuotta sitten. Nyt oli luovuttava väliaikaisesti myös face-to-face tapaamisista. Korvat on punaisina kuulokkeiden puristuksesta ja takapuoli puuduksissa perintöjakkaran ohuen… Ei sinun tuotteita käsistä revitä

Viisi prospektia - yksi kauppa

Jokainen BtoB-myyjä tunnistaa tasaisen myynnin positiivisen vaikutuksen ja sen vastakohdan, selkä seinää vastaan myymisen.Tasaista myyntiä ajatellen, yksi tärkeimpiä tekijöitä – ennen myyjän henkilökohtaisia taitoja tai myytävän tuotteen hyvyyttä – on… Viisi prospektia – yksi kauppa

Uutta bisnestä palveluista – ideoita asiakkailta

Minulta kysytään usein sitä, osaavatko asiakkaat kertoa millaisia palveluita he tarvitsevat ja millaiset palvelut tuottavat heille lisäarvoa?Jatkokysymyksenä seuraa käytännössä aina se, ovatko he valmiita maksamaan palveluista.Palvelu vai palvelusTapasin hiljattain asiakkaani,… Uutta bisnestä palveluista – ideoita asiakkailta