CRM:n rooli asiakashankinnassa
Asiakaskunnan näivettyminen on melkoinen riski. Tutkittuani satojen yritysten tarvetta uusille asiakkaille, voi jopa todeta, että huolestuttavalta näyttää. Minä toivon näkeväni uusien asiakkaiden nälkää. Nälkää uusista asiakkaista, joista kasvaa uutta liikevaihtoa ja ennen kaikkea turvaa sille todennäköisyydelle, että vanhojen asiakkaiden poistuma on jokaisen yrityksen kohdalla tosiasia.
CRM on asiakashankinnan kriittisin työkalu. Sen avulla etsitään uusia markkinoita ja tunnistetaan potentiaalisimpia asiakkaita. CRM:n työkalut auttavat niin myyntiä kuin markkinointia. Molemmilla on asiakashankinnassa omat roolinsa. Kun myynti valikoi pinsetillä itselleen hyviä kontakteja, markkinointi hamuaa isompia kohderyhmiä. Molemmille oman markkina-alueen tai toimialan tuntemus on avaintekijä tuloksekkaaseen toimintaan.
Kumman tiimoilta sinä haluaisit sparrata kanssamme - asiakashankinnan vai crm-ohjelmiston?
Kiitos kun luit.
Jukka Järvinen
toimitusjohtaja
045 132 6144
jukka.jarvinen@melbadigital.fi
Melba Digital Oy
Kirjoittaja on pitkän linjan myyntimies ja yrittäjä, joka on omistautunut myyntiä helpottavien ohjelmistojen ja palveluiden kehittämiseen