
Myyntiä vauhdittavat ohjelmistot
Mietimme jatkuvasti, millainen on ohjelmisto, joka ymmärtäisi asiakkuuden elinkaaren kokonaisuutena.
Miten tukisimme parhaalla mahdollisella tavalla niitä tehtäviä, jotka jokaisella myyjällä on:
– vastuu nykyisten asiakkaiden hoitamisesta
– uusien asiakkaiden systemaattinen etsintä
Uusia
asiakkaita
Kehitimme mahdollisimman yksinkertaisen työkalun myyjän itsenäistä asiakashankintaa ajatellen.
Mikään ei ole helpompi tapa löytää uusia samankaltaisia asiakaita kuin käyttää nykyisen asiakkaan nimi hakuehtona.
Asiakkaita
kasvupolulle
Vaikka olisin kuinka aktiivinen nykyisten asiakkaideni hoitamisessa, kaipaan työkalua joka avaa silmäni – joskus asiakkaani kasvulle, toisinaan muille kiinnostaville muutoksille.
Tavoitteeni voisi olla yksinkertainen – saada yksi asiakkaistani kuukaudessa kasvupolulle.
KOKONAISUUS ON
OSIENSA SUMMA
Mielestämme asiakkuuden elinkaaren hallinta (CRM) alkaa pitkäjänteisestä etsimisestä ja löytämisestä.
Mutta aina ei etsitä uusia asiakkaita – pääsääntöisesti etsitään kasvumahdollisuuksia nykyasiakkaista.
Olemme rakentaneet ohjelmistoista kokonaisuuden jossa jokainen ohjelmisto on itsessään kiinnostava ja ratkaisee selvän tarpeen. Mutta ohjelmistojen yhteiskäytöllä toteutuu suuri mahdollisuus niin nykyisten asiakkaiden hallintaan kuin uusien asiakkaiden löytämiseen.
Kohderyhmä-
hallintaa
Puhumme usein siitä, missä kohderyhmässä meidän pitäisi operoida. Sen lisäksi olisi mukava tietää, millainen on meidän positiomme siinä joukossa. Erityisen kiinnostavaa on se, mitkä yritykset ovat meille tuiki tuntemattomia.
Kun tähän lisätään ajankohtaista tietoa uusista ihmisistä ja mahdollisuuksista, on meillä entistä paremmat mahdollisuudet onnistumiseen.
Asiakas-
hallintaa
Yksi asia yhdistää asiakkuuden elinkaaren kaikkia vaiheita – asiakkuuden hallinta (CRM).
Oma myyntityö on mukava pitää hallussa kevyillä työkaluilla joiden tärkein tehtävä on vauhdittaa myyntiä – ei valvoa sitä.