fbpx

Asiakaskuuntelu old

Myynnistä, Suunnitteluun ja Toteutukseen

  • Asiakaskuuntelu on erinomainen tapa pysyä kärryillä siitä,
    mitä mieltä asiakkaasi ovat osaamisestasi, palveluistasi ja tuotteistasi.
  • Mikäli asiakassuhteet käynnistyvät tai koostuvat projektitoimituksista,
    pitää asiakkaan tuntoja kuunnella kaikissa projektin päävaiheissa.

ASIAKASKUUNTELU LYHYESTI

Asiakaskuuntelu on parhaimmillaan monimuotoista ja maksaa usein itsensä nopeasti takaisin.

Melba Digital Oy:n Asiakaskuuntelu®  vastaa hienosti muun muassa seuraaviin tarpeisiin:

  • Tunnistaa vahvuudet, kehittämiskohteet ja haistaa millä osa-alueella on tarjolla uutta bisnestä
  • Valaisee kilpailutilannetta ja kertoo yrityksenne roolin asiakkaan toimittajana
  • Mittaa sekä asiakkaiden tyytyväisyyden, että halukkuuden suositella yritystänne

älä tuudittaudu hyvän olon tunteeseen

Projektin jälkeen alkaa jälkihoidon aikakausi, joka samalla on silta kohti seuraavaa projektia. Sinä aikana tuudittaudut hyvän olon tunteeseen, mikä on vaarallista ajatellen seuraavan projektin kilpailutusta.

kuuntele asiakastasi myös ylläpitovaiheessa

Pidä siis huolta siitä, että kuuntelet asiakastasi myös ylläpitovaiheessa. Silloin voit korjata mahdolliset virheet heti. Varmistat siten paikasi  seuraavankin projektin voittamiseksi.

blogi: asiakaskuuntelulla – ideoita asiakkailta

“Tapasin hiljattain asiakkaani, joka muistutti heidän palveluliiketoimintansa alkujuurista. Kaikki lähti liikkeelle eräästä heidän merkittävästä asiakkaastaan, joka soitti ja pyysi asiakastani selvittämään kuinka monta trukkia he oikein omistivat. Kuka olisi uskonut, että tällaisen tiedon hallinta voikin olla toimittajalle uuden palvelukonseptin alku? Kyllä, asiakkaat olivat valmiita maksamaan siitä…”

Kattava sekoitus eri asiakkaita

Käytämme asiakkaan kuuntelussa kahden menetelmän yhdistelmää – puhelinhaastattelun ja nettikyselyn. Se mahdollistaa laadukkaan palautteen ja kattavan otannan asiakkaista.

Tulosten tulkinta

Olennainen osa palveluamme on tulosten tulkinta ja käsittely yhdessä teidän kanssanne.

Ytimessä ovat tulosten positiiviset sekä negatiiviset vaikutukset liiketoimintaanne.

Ohjelmistolla poraudutaan ytimeen

Asiakaskuuntelun tulokset on jatkuvasti käytettävissäsi. Ohjelmisto mahdollistaa segmentoinnin ja porautumisen hyvin tarkasti asiakkaiden antamiin arvioihin. Kehitysseuranta on myös yksi kiinnostavimpia raportteja.

PALVELUPAKETIT

Valikoitu

Kun yleiskuva asiakkaista riittää
Asiakaskuuntelu ®

  • 25 haastattelua
  • Tulokset nähtävissä pilvipalvelussa
  • Tulosten eco-purkutilaisuus
  • Hinta 2 700 €

Laaja

Asiakkaita erilaisista segmenteistä
Asiakaskuuntelu ®

  • 50/100 haastattelua
  • Analysointi taustamuuttujilla
  • Face-to-face purkutilaisuus
  • Hinta 4 700 – 6900 €

Kattava

Asiakkaat ja henkilöstö
Asiakaskuuntelu ®

  • 100 haastattelua
  • Asiakas vs. henkilöstökokemus
  • Face-to-face purkutilaisuus
  • Hinta 7 950 €